Ayakkabı Alınırken Fiyata Bakılıyor




Kıyafetin en önemli tamamlayıcısı olan ayakkabı, kadınlar için büyük bir tutku. Gardırobunda birden fazla ayakkabısı bulunan kadınlar sektörün itici kuvvetini oluşturuyor. Moda ile bareber şekillenen ayakkabı sektörünün en büyük alıcı kitlesini hala kadınlar oluşturuyor. Her zevke ve alıcı grubuna hitap eden ürün yelpazesinde sahip olan sektör, bu yılın ilk çeyreğinde %39'luk ihracat artışıyla da krize meydan okuyor. Geçtiğimiz yıl ayakkabı ihracatı %25 gerileyerek 296 milyon dolarlık ihracat rakamına ulaştı. Krizin ölü toprağının dünya ekonomisi üzerinden kalkmaya başlamasıyla beraber artan tüketim sektöre de yaramışa benziyor. Kriz etkilerinden bunalan insanların soluğu alışveriş merkezlerinde almasının da payı var mıdır bilinmez ama ayakkabı sektörü ihracatta yakaladığı bu artış ivmesini devam ettirmek istiyor. Sadece ürün çeşidiyle değil oluşturduğu istihdam bakımından da dev bir sektör olan ayakkabı sektöründe yan sanayi de dahil olmak üzere toplam 22 bin 500 firmada 250 bini aşkın kişi çalışıyor. Ancak sektörün önündeki en büyük tehlike, dünya toplam ayakkabı üretiminin %75'ini yapan Çin, Çin'in sunduğu düşük ücretler nedeniyle rekabet etmekte zorlanan ayakkabı sektörü, dünya ayakkabı ihracatından aldığı pay olan %0.5'i yukarı taşımayı hedefliyor.

Ayakkabı Alınırken Fiyata Bakılıyor

Türkiye yapımı ayakkabıların rakiplerinden ayıran en önemli özelliği kaliteli ve sağlıklı oluşu. Uzak doğu menşeli ayakkabıların ayak sağlığını tehdit eden imitasyon malzemelerden üretilen kalitesiz ayakkabılardan oluştuğunu söyleyen Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği Başkanı, bu ürünlerin insan sağlığını tehdit ettiği kadar çevre kirliliğine de neden olduğunu ve tüketicinin ayakkabı alırken bütün bunları göz önüne alması gerektiğini belirtiyor. Özellikle genç kesim marka ve ucuz olmasına dikkat ettiği ve kalitenin ikinci planda kaldığına işaret eden Başkan, şöyle devam ediyor: "Bu kesim büyük bir oran oluşturuyor. Bayanlar tüketim içinde önemli bir yer alıyor ve bayanlar günlük ayakkabılarının babet dediğimiz ökçesiz, rahat, yumuşak ürünlerden seçerken gardıroplarını mutlaka fantezi, günün modası ve renklerinden oluşturuyor. Erkek ayakkabısı tüketiminde bir bölüm tüketici ana renklerden ve klasik kaliteli deri ayakkabıdan vazgeçmezken, diğer kesim fiyat odaklı ürün almaktadır ki bu kesim çoğunluğu oluşturuyor"

Tüketinin büyük çoğunluğunun ucuz ayakkabıya olan eğilimi nedeniyle Çin'in sektördeki hakimiyeti de kaçınılmaz oluyor. Bu sebeple Çin'in ayakkabı pazarında en büyük payı alan ülke olduğunu bilmelisiniz. Dünyada yaşanan ekonomik krizlerden sonra düşen alım gücü nedeniyle tüketicilerin kalite değil fiyat endeksli tüketim yapmaya zorlanıyor.

0 yorum:

Copyright © 2013 Ayakkabı Modelleri, Ayakkabı Fiyatları, Ayakkabı Modelleri ve Fiyatları